Cuaderno ilustrado de viaje. Palestina (parte 3)

Tercera parte del cuaderno de Palestina, en esta ocasión páginas sobre lugares sagrados para el cristianismo.
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Third part of my travel skeetchbook of Palestine, this time talking about Christian holy places.

Wedi Qelt valley. Cuaderno de viaje ilustrado. Travel Sketchbook Palestine #11
Monastery of St. George in the Wedi Qelt valley (in the desert where Jesus wandered)

Wedi Qelt valley. Cuaderno de viaje ilustrado. Travel Sketchbook Palestine #12
We walk through the desert at 2 pm heading to Jericho, the lowest city in the world (260 meters below the sea level).
– Is that a body?
Monks who seeked for the mystical experiences of the prophets lived and died alone in inaccessible caves.

Via Dolorosa. Cuaderno de viaje ilustrado. Travel Sketchbook Palestine #13
Again in Jerusalem, the Via Dolorosa. is the route taken by Jesus Christ carrying the cross to Mount Calvary. Holy Sepulchre / falls and hardships recounted in the Bible / Judgment and place where he receives the cross.

Calvary (Golgotha). Cuaderno de viaje ilustrado. Travel Sketchbook Palestine #14
They crucify him there (you can touch the stone that held the cross) and here they cleaned him after his dead.

Jesus' tomb. Palestine Sketchbook #15
…and in a tiny chapel, the tomb of Jesus Christ. I assure you, without being a believer at all, that it is really impressive.

Tourists in the Holy Sepulchre. Palestine Sketchbook #16
The unfortunate thing about this and other Christian monuments compared to the holy sites of Jews and Muslims is the lack of respect of the tourists. (All taking pictures).
This is the price of tolerance.

Notas: Lugares sagrados en Palestina y la presencia de turistas

Aunque mis motivaciones para viajar a Palestina eran más políticas que religiosas, al visitar la zona uno tiene que asimilar una avalancha de estímulos místicos. No tengo mucho que aportar a lo que estas páginas ya reflejan, solo comentar lo mucho que impresionan algunos lugares incluso para un ateo declarado como yo. Y por otro lado, la observación de cómo judíos y musulmanes son mucho más respetuosos con sus lugares sagrados que los cristianos. Es lo que Luca definió como “el precio de ser tolerante” con los turistas, sean creyentes o no.

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